In september 2023 heb de draad weer opgepakt. Naar Porto gevlogen. De trekker en huifkar stonden goed verzorgd bij Setha en Petra, al sinds 2019.
Het vertrek aldaar verliep niet zonder slag of stoot. Van de huifkar was 1 band lek. Er was een reserve band aanwezig dus die werd vervangen. Toen ik de andere voorband te hard oppompte bij een benzine-station volgde er een luide knal; Band was geploft. Ik strandde dus bij een benzine-pomp. En ging op zoek naar andere banden. Nergens te vinden, ook niet online. Het waren zg ’thuishalers”, een oud begrip voor kleine dunne bandjes, bedoeld om met je auto nog een stukje te rijden, naar huis of een garage. Uiteindelijk ben naar Nederland gevlogen om daar 2 banden te halen.Rubberen Robbie in Warder bestelde ze en de volgende morgen waren ze er. Met die 2 banden vloog ik weer terug en liet ze erom zetten door de garage bij de benzine-pomp.
Het plan was om ergens tussen Porto en Santiago de Compostella Wim ter Weel te ontmoeten. Maar omdat ik bij die benzine-pomp vaststond ik een auto gehuurd en heb Wim opgehaald van het vliegveld van Santiago de Compostella. We zijn naar de camping van Setha en Petra gereden en hebben toch een dag of vier kunnen schilderen. Wim metaquarel en ik met acryl. Hieruit vloeide warempel een expositie uit voort in Zaans Groen in Zaandam. Wie had dat ooit gedacht. Toen Wim weer vertrokken was naar Nederland ik daarna mijn banden in Nederland opgehaald had was ik plotseling weer mobiel, kon weer verder. Dat deed ik meteen de volgende dag.Op naar de naar de overwinterplaats in Massaux Sussac in Frankrijk. Het was een mooie rit langs Leon en Burgos, onder Pamplona en door de Pyreneeen. De overwinterplaats was in de boerderij van Ronald en Tamara Smal uit Grosthuizen.De boerderij is ondertussen verkocht, het huis in Grosthuizen ook. Ze zijn een zorgboerderij begonnen in de Baasdorpermeer. Ronald en Tamara kwamen nog een paar dagen naar hun boerderij om daarna verder naar Spanje te gaan voor een vakantie. Ik ging met een flixbus weer naar huis.
In 2024 met een flixbus naar Massaux-Sussac om een paar dagen later te vertrekken naar Vern d’Anjou, het Paradis d’Animaux. Daar heb ik een paar klusjes gedaan.
Recente reacties